2013. augusztus 23., péntek

Házi muffin vagy profi?

Kíváncsi voltam, hogy az én házi muffinjaim felvehetik-e a versenyt a profikéval. Az eredmény még engem is meglepett...


Ma a Westendben, a Reka's Cupcake Company-nál ettem egy "menüt" ami egy választott sütiből és kávéból áll. Először répatortás cupcake-t akartam enni. Erre a tulajdonosnő (?) mondta, hogy kóstoljam meg a krémjét, mert lehet hogy nem fog ízleni és akkor még van lehetőségem mást választani. A lime-os krém valóban nem jött be, ezért egy túrós cupcake mellett döntöttem. Nagy csalódás volt, mert a tészta rém száraz volt, minimális túróízzel, a hab a tetején pedig csak sima tejszínhab három csokikoronggal díszítve. Íze és állaga mint egy többnapos, ottfelejtett sütié... A hölgy kihozta a kévémat és megkérdezte, hogy ízlik-e? Én meg mondtam, hogy nem, és nem igazán értem miért hívják ezt túrósnak... Erre kedvesen hozott egy barackos-túrós krémes minimuffint. A krém íze már valóban közelített ahhoz amiért betér egy ilyen helyre az ember. Emellett kaptam még egy normál méretű színes mini cukorgyöngyökkel megszórt csokis muffint is. Ennek az "összíze" volt  a legjobb, viszont a tésztája ízetlen és szörnyen porózus volt, nagyon megküzdöttem vele (na meg a túróssal). 


Megállapítottam, hogy nagyüzemi környezetben (?) nem lehet azt az állagot és ízvilágot előállítani, amit itthon. Én többek közt joghurtot teszek a tésztába, így érem el, hogy ne legyen száraz, hanem puha, rugalmas lesz. És nem valami ízetlen, műízű, száraz valami. A mennyiségről nem is beszélve...

Viszont ki szeretném emelni, hogy nagyon kedves volt a tulajdonos (?), megköszönte, hogy kivártam míg az előttem vásárló hölgy végzett, nem háborodott fel, nem nézett csúnyán amikor megmondtam őszintén neki a véleményemet, nem magyarázkodott, hanem minden további nélkül megpróbált "kiengesztelni". Úgy láttam, hogy ő is érzi, tudja, hogy nem jó. Vagy aznap nem sikerült jól.

Tényleg maximálisan odafigyelt rám, artikulálva, érthetően beszélt, jól esett a hölgy őszinte (!) pozitív életérzése ("de klassz, hogy itt vásárolsz"), kellemes volt a környezet is... de mindez sajnos kevés. Fájó szívvel, de sajnos nem hiszem, hogy újra ellátogatok hozzájuk.

Az ötlet jó, remélem a kezdeti nehézségek után beindul az üzlet, drukkolok nekik!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése