2013. április 18., csütörtök

Megérkezett a tavasz a teraszra is...

Végre megjött a jó idő, úgy döntöttem rendberakom a teraszt. Aki ismer, tudja, hogy nem vagyok egy nagy növényöntöző (a virágokat szeretem, csak épp mindig elfelejtem őket meglocsolni). Tavaly örökzöldek voltak, de kinyiffantak a nagy melegben és a rendszeresnek nem nevezhető öntözésnek köszönhetően... De idén már tudatosan készültem a projektre, beszereztem több balkonnövényekről, kertészkedésől szóló könyvet és a leírások alapján választottam ki a teraszom fekvéséhez megfelelő növényeket. (Kelet-nyugati fekvésű, du 16h-ig süt ide a nap. Napos és szeles. ) Illetve melyik növény milyen földet szeret (tápanyagban gazdag, meszes, savanyú stb.), hogyan kell ültetni.

Összesen 15.000 Ft volt a keret, ebből vettem 50l általános virágföldet, bio savanyú földet, agyaggolyót, fakérget, növényeket (pl. angol muskátli, muskátli, árvácska). Bevallom bekerült a kosárba 1-2 olyan növény is, amit csak olcsósága miatt (150-200 Ft) vettem meg, de fogalmam sincs mi is lesz belőle, mit szeret... ezeket a biztonság kedvéért az árnyékosabb sarokba raktam.

Paradicsomot is vettem, idővel szeretnék egy kis fűszernövény sarkot. De ahhoz még be kell szereznem egy megfelelő ládát. Ha kertem lenne, akkor egy fűszerspirált csinálnék.

A tavalyról megmaradt edényeimet és két mutatós vödrömet haszáltam fel, így már csak tápoldatot kell vennem. Ja és még 1-2 vastag párnát, mert nagyon szeretek a földön ülni.

Nagyon jó érzés ebben a szép környezetbe kiülni, és a földön ülve dolgozni, miközben időnként eldobom Chilinek a labdát, vagy csak mellettem napozik.

Ilyen volt, ilyen lett:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése