2013. március 4., hétfő

Sportos hétvége


Most, hogy végre megjött, pontosabban jövöget a tavasz (vasárnap csak 7 fok volt), hétvége mindkét napján kihasználtuk a napsütéses, de szeles időt. 

Szombaton sportnapot tartottunk, újra előkerültek a korongok, azaz vagy három órán keresztül frizbiztünk. Még engem is meglepett, hogy milyen izomlázam lett estére. Jó, mondjuk már régen volt annyira enyhe az idő, hogy ne fagyjon le a kezem dobálás közben. 

...

Vasárnap eleinte csak egy másfél órás labdázás volt  betervezve, ehhez képest egy kb. 15 km-es városnéző, Duna menti séta lett belőle. Összesen 5 órát sétáltunk, labdáztunk. A Duna magas vízszintje miatt most nem lehet közvetlenül a folyó mellett sétálni, így hol az alsó rakparton, hol a sétányon haladtunk. Chili epekedve nézte a Dunát, többször is az értésemre adta, hogy ő menni akar fürödni. Annyira vízimádó, hogyha nincs a kezemben a póráz, akkor nem biztos, hogy vissza tudom tartani... :)
Nagyon szeretem a külföldi turistákat, mert édesen rámosolyognak a kutyára, biccentenek nekem és továbbmennek. Nem nyúlkálnak, nem gügyögnek, nem próbálják ki, hogy milyen hangokat jelez a kutya



A Parlamentnél az alábbi táblára lettem figyelmes:


Az okostelefon QR kód scannerével be kell olvasni a kódot, segítségével a Full XS honlapjára jutunk, ahonnan egy programot kell letölteni a telefonra. A letöltendő progi kvázi jelnyelves audio guide-t csinál a telefonunkból. (Audio guide: az a féltégla kinézetű izé, amit a -halló- turisták a fülükhöz raknak, anyanyelvükön hallhatják, hogy épp mit látnak. Mi meg olvassuk a leírást, már ha van - angolul.) 

"Az alkalmazás segítségével a felhasználó kültéren, vagy beltéri környezetben (múzeum, közintézmény, köztér stb.), annak valamely fontos / érdekes pontjához, vagy egy tárgyhoz (kiállítási tárgy, hivatali helyisgég, ügyirat stb. - POI) kapcsolódó információt jelnyelvi videó formájában tekintheti meg telefonján."

A honlapot átnézve kiderül, hogy 2010 októberében indult el ez a infokommunikációs akadálymentesítés. Nem tudom, hogy ennyire vak voltam eddig, de én eddig nem vettem észre ezeket a táblákat (tény, hogy jóval szemmagasság fölött vannak elhelyezve), és nem is olvastam róla.

Ez egy tesztalkalmazás, ma nem tudtam kipróbálni, hogy működik-e, de most hogy letöltöttem hozzá a progit vissza fogok menni és beszámolok róla.
...

Ja, és társaságunk van, Süti pár napig nálunk vendégeskedik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése