2013. március 27., szerda

Hangjelzőkutya bemutató és játék a hóban

Varga Orsi meghívására a Szent Benedek suliban tartottam ma előadást 13-19 éves diákoknak.
A villamosmegállóban találkoztam Zeával és Cecíliával, majd együtt mentünk a sulihoz. A suli előtti füves, pontosabban jó 20-30 centi hóval borított területen hagytam hogy kicsit kifussa magát a kutya. Két gyerek hozzánkcsapódott, aztán dobálták neki dögivel a havat. :)


A hallássérültekről (milyen hallássérültnek lenni, hogyan kommunikáljanak velünk, mi a jelnyelv), és a hangjelzőkutyák kiképzéséről valamint Chiliről meséltem nekik (hogyan, miben segít, kisfilm a jelzésekről).


Előadás előtt mindenkihez odamentünk és megsimogathatták Chilit, a végén pedig labdázhattak vele, sőt egy rögtönzött akadálypályát is csináltam a tonateremben található zsámolyokból, padból, karikákból.


Hazafelé a Duna mentén jöttünk, hogy levezetésképpen játsszunk egy jót. Sajnos a piros kis kongunkat elhagytuk - Chili nem találta meg a hóban. Én is kerestem, de akkora a hó, hogy döbbenet. Majd ha elolvad, egy másik kutyus biztos megtalálja, s boldogan hazaviszi. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése