2013. március 1., péntek

Egy nap a hallás jegyében - konferencia

A TOSINA és az EduKid Hallásdiagnosztikai Központ szervezésében tartottam bemutatót gyermekgondozók, szülészeti-, védőnői ellátás valamint általános és elektrofiziológiai asszisztencia területén dolgozók számára szervezett szakmai konferencián.

Még mindig nagyon zavarba jövök ha tömeg előtt, mikrofonba kell beszélnem, pedig a bemutató után sokan odajöttek, hogy "mondjam meg, hogy lehet, hogy ilyen szépen beszélek?" Megtudtam azt is, hogy nem orrhangom van, hanem mély orgánumon, amit kellemes hallgatni. Én ezt nyilván nem tudom megítélni, hisz a saját hangom se hallom, de természetesen hiszek az ezzel foglalkozó szakembereknek.

Bevallom, most én is úgy éreztem, hogy ez a mostani előadás a jobbak közé tartozott. Egy éve ilyenkor össze-vissza csacsogtam, a kijelzőt figyeltem a közönség helyett és megközelítőleg a preziben leírtakat olvastam fel. Mára eljutottam oda, hogy a közönséggel szemben állok, nem ugyanazt mondom amit leírtam... bár néha még hajlamos vagyok belezavarodni a mondókámba és kihagyom azt amit el akartam mondani.

Többek közt ezt a rutint is Chilinek köszönhetem, ő az én kis "lélekmentőm", ahogy egy 6 éves kislány megállapította.

Az új videót most teszteltem először élő közönség előtt és arcokat figyelve jól vizsgázott. A bemutató végén természetesen trükköztünk egy sort és persze a puff vitte a prímet. :) Szerintem egy pszichológusnak meg kellene vizsgálnia, hogy miért a halott kutya trükk/kutya lelövése tetszik a közönségnek... :)))

Örültem az érdeklődőknek, kérdéseknek - sok kedves emberrel ismerkedtem meg. Még egy mohácsi iskolába is meghívtak, hogy tartsak speciális órát a hangjelzőkutyákról, ezáltal segítve a fogyatékosok elfogadtatását a diákok körében.
...

Részlet egy interjúból:

"Riporter: - Lehet tudni, hogy körülbelül hány van belőlük az országban? 
Én: - Kettő.
Hosszú, döbbent csend.
Én: Chili az ország első vizsgázott hangjelzőkutyája...
Riporter: Ó."
...

Néni: - "Jelzi, ha nyitva marad a vízcsap? Vagy ha nyitva hagyom az ajtót? Nekem van két kutyám. De szeretnék egy olyat aki tudja jelezni pl. a nyitva hagyott csapot. És csak azért jöttem, hogy őt lássam." 

Én ezt nem igazán értettem, mondtam, hogy nem tudom, hogy Chili tudna-e ilyet jelezni, hiszen nem szoktam nyitva felejteni a csapot... és a bejárati ajtót sem.

...

Fejlődünk. Határozottan fejlődünk. Sokan megkérdezték, hogy "Megsimogathatom?". Bár még mindig sok az odanyúlkáló, gügyögve beszélő és a kérdést későn feltevő... (már simogatja miközben megkérdezi).
...

Ezúton is köszönöm a lehetőséget Váradi Zsuzsának, Takács Katinak, Chilinek hogy olyan szuper társ,  Anikónak a fuvart, Annának pedig az útmutatást! ...és Ella! Ügyes legyél!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nem is kettő, hanem 3 levizsgázott hangjelző kutya van. Még pont felfért a dobogó 3-dik fokára:)
Bár Flitternek nincs blogja és fellépni sem szokott sehol (csak egyszer tartott egyetemi előadást) de van rajongói oldala:
https://www.facebook.com/flitter.jelzokutya/info
Már azt is elérte, hogy az egyik bevásárlóközpontban miatta tartsanak külön képzést az őröknek, mert egyszer nem akarták beengedni arra hivatkozva, hogy csak vakvezető mehet be.
Most a babasírás-jelzés lesz a következő projektje, abban talán ő lesz az első.

Megjegyzés küldése