2013. március 19., kedd

Chili esete a krumplival

Paprikáskrumplit csináltam, megpucoltam a burgonyát, vízbe raktam, míg pirult a szalonna a lábasban, kockákra vágtam a hagymát stb.
A szemem sarkából látom, hogy a kutya ül és meredten néz valamit. Hát odanézek és látom, hogy az egyik krumpli leesett. Chili azon törte a kis kobakját, hogy melyik "szabálynak" engedelmeskedjen. Ugyebár ő szokta fölvenni a véletlenül leejtettet dolgaimat, viszont élelmet nem vehet föl a földről engedély nélkül. Ezért úgy döntött, hogy akkor hol rám, hol a krumplira néz, valahogy majd csak észreveszem...:) 

...

Paprikáskrumpli - ahogy Nagyi tanította nekem

1.

- 5-6 szem krumplit, cikkekre vágva
- 1 fej nagy vöröshagymát, kockára aprítva
- 1,5-2 maréknyi tarhonya
- 2-3 gerezd fokhagyma
- 4-5 szelet kenyérszalonna csíkokra vágva
- só, bors, petrezselyem
- pirosarany, gulyáskrém


Megpirítom a szalonnát, miután megsült, kiszedem a pörcöket. Belerakok 1,5-2 maréknyi tarhonyát. Kevergetve aranybarnára pirítom, hozzáadom a kockákra vágott vöröshagymát. Üvegesre párolom, majd rádobom a cikkekre vágott krumplit.
Megszórom pirospaprikával, 1 kávéskanálnyi pirosarannyal, 1 kávéskanálnyi gulyáskrémmel, majd ízlés szerint sózom, borsozom.
Felöntöm annyi vízzel, hogy bőven ellepje. Lefedve közepes lángon főzöm. Mikor már majdnem teljesen puha a krumpli hozzáadom a korábban félretett pörcöket és a fokhagymát. Friss, apróra vágott petrezselyemet csak akkor adom hozzá, mikor már megfőtt a krumpli és a tarhonya is. Az összes főzőlének nem kell elfőnie, ez a levesesebb változat.

2.

A fentiek,
+ 1 konzerv vörösbab
+ 1/2 tejföl
+ 1 ek liszt

Én ezt az "alapot" úgy szoktam felturbózni egytálétellé, hogy mikor már majdnem megfőtt a krumpli a pörcök, a fokhagyma mellett még egy doboz, lecsöpögtett vörösbabkonzervet is adok hozzá. 
A végén fél pohár tejföllel és egy ek liszttel behabarom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése