2013. február 24., vasárnap

Sózás; Közbiztonság; Hangjelzőkutya; Chili, a főnök

Nem tudom mivel sózzák mostanában a járdákat, de tegnap és ma, amikor lemostam Chili mancsát az én kezemet is csípte, marta. Megnéztem, nincs hámsérülésem. Olyan érzés volt, mintha kis apró tűcskéket szúrtak volna az ujjamba.
...

A napokban többször feltűnt, hogy az esti sétáknál kapucnis, sötét ruhákba öltözött, hátizsákos alakok követik a kutyásokat. Beleértve engem is. Bár hozzáteszem, hogy nem ez az első eset. 

Alapvetően jobban figyelek az emberekre, testartásukból, járásukból, testbeszédükből sok minden kiolvasható. Ebben az esetben is pisiltetésnél vettem észre, hogy valami nem stimmel, ezért egy elég kanyargós, agyonbonyolított útvonalon haladtam tovább a kutyával. Az mégiscsak gyanús, hogy lényegében egy többszörös S útvonalat oda-vissza megtesz utánad haladva egy vadidegen... 

Az én módszerem erre az, hogy elkezdek - menet közben - engedelmességi gyakorlatokat csinálni a kutyával (hang kérés, ül, menet közben fektetés, láb mellett kis kör stb.) és közben forgalmas hely felé vesszük az irányt - pl. benzinkút, éjjel-nappali bolt, bank, bármi ahol tudom hogy van éjjel-nappali porta, biztonsági őr. Átmegyek a másik oldalra, látványosan lemaradok, úgy csinálok, mintha azt várnám, hogy Chili végezzen a szimatolással, pisiléssel stb.

És... semmiképpen sem mutatom meg neki a hazavezető utat. 

Általában ez az a pont, ahol feladják. 

A pisiltetés és a kis kör lábnál a legjobb módszer arra, hogy feltűnés nélkül meg tudjuk nézni, hogy jön-e még utanánunk a gyanús alak, esetleg személyleírását megfigyelni. Amennyiben tényleg nem becsületes a szándéka, akkor zavartan megáll, hirtelen megfordul, kotorászik a zsebében stb.

Talán tényleg ideje lenne már beszereznem egy bors-sprayt...

...

Megint megkérdezték tőlem, hogy én miben tudok segíteni egy hallássérült kutyának? Minek kell egy hallássérült kutyának egyáltalán segítő? Aztán megint magyarázkodni kellett, hogy nem a kutya, hanem én nem hallok.

Nem értem, a hallássérült-segítő kutya elnevezés miért ilyen félreérthető? Mondjuk a hangjelző elnevezésre is megkérdezték már ugyanezt, hogy milyen hangokat kell neki (mármint én milyen hangokat jelzek a kutyának) jelezni...

... 


Erika után szabadon - Chili, a főnök:) (munkában)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Lehet tudni, hogy mi a szándékuk? Szerencsére én még ilyennel nem találkoztam! A kutyát tervezik megmérgezni/bántani vagy kifigyelik hogy hol laksz és amikor legközelebb látnak sétáltatni addig szépen betörnek a lakásodba? Rendőrség ilyenkor hol van? Ha nincs ilyenre kapacitásuk, esetleg meg lehetne kérni a polgárőrséget, hogy arrafelé is sétáljanak néha, illetve keményebb kötésű férfi kutyatulajok figyelmét felhívni erre a problémára és esetenként együtt sétáltatni, mert őket tuti nem követik illetve félelem nélkül rákérdezhetnek az illetőnél h van-e vmi gond.... Az ilyen állandóan előforduló eseteknél érdemes lenne a helyi újságba kérni egy cikket róla, ha elterjed a híre, hogy így bűnöznek a környéken, akkor abbahagyják, mert túl könnyen ki lehet így szúrni őket.

Névtelen írta...

Bennem is hasonló kérdések fogalmazódtak meg. Nem hiszem, hogy téged vagy a kutyát akarják bántani. Inkább a rendszeresség és kifigyelés a lényeg. Ha tudják, hogy mikor mentek sétálni, akkor előbb- utóbb nem titeket követnek, hanem kipakolhatják a lakást.
Jobb lenne csoportosan sétálni, vagy legalább más időpontokban sétáltatni.
De jól megoldottad eddig a helyzetet, ötletes.

Timi.

Megjegyzés küldése