2012. május 25., péntek

Chili kiszuperált békája és az agymunka


Már többször említettem, hogy az úrfinak több békája is van, szám szerint 3. Mindegyik a miskolci Kocsonyafesztiválról származik, ahol helikopterből szokták kipotyogtatni ezeket a jószágokat... Nem kis marakodás, ökölharc szokott az emberek között lenni, mindenki meg akarja kaparintani ezeket a cuki békucikat, sőt még egymás kezéből is képesek kitépni. Nekem szerencsém volt, többször is pont oda esett ahol én álltam, vagy épp egy közelben álló kocsira.

szemüveg levétel megtanítása után egy klikkeres feladványt találtam ki. Ezeknél a cél az, hogy megdolgoztassuk a kutya agytekervényeit. Lényegében úgy működik, hogy elgondolunk egy "végeredményt" melyre a kutyának klikkenként kell rájönnie. Ez jobban lefárasztja a kutyát, mint egy hosszú séta, mert az csak fizikailag fárasztó. Tapasztalatom szerint a kutya számára ideálisabb a séta és az "agymunka" megfelelő mennyiségű, minőségű kombinálása. Nyilván ez az arány kutyánként változik. 

Egy okos kutyával egyáltalán nem könnyű az élet... folyamatosan újabb és újabb feladatokat kell kitálni, néha egy óriási kérdőjel villog a fejem fölött, hogy mit lehetne még megtanítani neki??? Chili amúgy amit már biztosan tud trükköket, azokat halálosan unja ismételgetni. (Gondolj arra, hogy mondjuk megtanulsz 10 verset, de folyton-folyvást csak ezt a 10-et kérdezik tőled.)
Kreativitás mindenek felett!


A feladat most csak annyi volt, hogy a békát tegye bele a kalapba, feküdjön rá, feje maradjon belógatva. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése