2012. március 18., vasárnap

Hallóból hallássérült - Válaszok a diáklány kérdéseire II.

1. Szeretek zenét hallgatni, színházba járni. Lehetséges a készülékkel zenét hallgatni?
Fülhallgatóval hallgatsz zenét? A leghangosabbra állítod? Az még tovább ronthatta a hallásodat. :((( Akinek van egy enyhe mértékű csökkenése és nem "kezelik" időben, akkor a hangos zene csak tovább károsította. Sajna sokan nem tudják, hogy a fül is igen érzékeny szerv, amire ugyanúgy kell vigyázni mint pl. a szívünkre.

Tehát: lehet készülékkel zenét hallgatni, színházba, koncertre stb.  járni. Sajna fülhallgató nélkül, bár vannak olyan modellek amivel nem sípol a készülék. Amúgy még jobban fogod élvezni, mert be lehet állítani "zene" programot, ami még tisztábban adja át a hangokat.  

2. amint megkapom a készüléket a szalonba le se vegyem, abban menjek haza? 
Pontosan így van. Nagy luxus lenne elpocsékolni a próbahordási időt. Csak akkor van az egésznek értelme, ha becsületesen hordod. Reggel berakod, este kiveszed. A próba ideje alatt csak akkor érdemes kivenni, ha nagyon-nagyon kellemetlen. Ekkor leírod, hogy mi volt a baj és mielőbb visszamész a szalonba, hogy módosítsanak rajta. Ha Takács Katihoz mész, akkor ő mindent el fog neked mondani.

3. a tanulási folyamat, akkor gyorsabban megy, ha egész nap rajtam van, vagy érdemesebb minden nap fél órával tovább fent hagyni.
Akkor gyorsabb a tanulási folyamat, ha minnél tovább van bent. Ha csak suliba meg társaságban rakod be, akkor semmi értelme.

4. szemüveges vagyok, bár nem túl rossz a látásom. Azért szemüveg nélkül is látok. Előfordul, hogy úgy megyek el fürdeni, hogy a fejemen van a szemüveg. Reggel pedig az az első, hogy felveszem. szóval remélem, hogy sikerül hamar megszokni.
Én is szemüveges vagyok. Látod, pont erről beszélek! Ahogy elfelejtkezel a szemüvegről, úgyanígy el fogsz felejtkezni a készülékről! Persze nem az első nap, de el fogsz oda jutni. Nyílván kell majd annyi tudatosság, hogy ne felejtsd el óvni a víztől. (Vagy pl. írd ki a tükörre, h. "készülék!" )
Nálunk úgy megy, hogy reggel a kutya felkelt, megjutalmazom. Aztán felteszem a szemüvegemet, majd a készülékemet. :)

5. az jó lesz, ha nem kiabálok végre. én ugyan nem érzékelem a dolgot, de azt azért igen, hogy nem tudok úgy elmondani egy mondatot, hogy valaki ne szólna rám, hogy halkabban. amint megkapom a készüléket azonnal abba is marad a hangos beszéd?
Ezt nem tudom megmondani, de biztos elég rövid idő alatt meg fog változni, hiszen amint már hallani fogod, hogy túl hangosan beszélsz automatikusan csökkented majd a hangerőt.


6. a készülékhez nem lehet esetleg újra tölthető elemet venni?
Sajna nincs. Úgy 8000 ft körül van fél évnyi elem.

7. digitális, vagy régi fajta készüléket érdemesebb inkább venni? én halló ember vagyok, csak rosszabbul hallok, akkor a digitális technika közelebb áll a valós világ hangjaihoz?
Digitálist! Az analógot nincs értelme venni, mert folyamatosan állnak le a gyártásával, nem lehet hozzájuk alkatrészt beszerezni, nagyon nehéz szervízelni. Ráadásul nagyobb méretűek. A digitálisak sokkal kisebbek.

8. ez a kérdés furcsa lehet, de mi az amit el kell mondjak magamról az orvosnak? én amúgy is elég zárkózott ember vagyok, bár az is lehet, hogy csak azért, mert nem mindig értem amit mondanak az emberek, nem sokat beszélek. Főleg mert félek, hogy rám szólnak a kiabálás miatt. elég ha azt elmondom, hogy a szüleimnek mennyi a keresete, és ők finanszírozzák a készüléket, öt testvérem van,  informatikai suliba járok, szeretek zenét hallgatni.....

Én nem értem. Már a tegnapi leveleden is kiakadtam, meg a mostanin is, mert ordít belőle, hogy már régen kellene egy hallókészülék neked. Annyira tipikus dolgokat írsz le.

Életmód: ez csak azért fontos elmondani, mert ha mondod, hogy tanulsz és szereted a zenét, akkor egy technikailag fejlettebbet kell, hogy javasoljanak. Sajnos van olyan szakember, akit csak az érdekel, hogy el tudjon adni egy olyan készüléket, amiért neki jutalék jár. Az nem érdekli, hogy a delikvens ezt 6-7 évig hordja.

Ár: Az a kérdés, hogy mennyit tudtok a készülékre szánni. Ezt a családnak kell megbeszélnie, hogy pl. 140.000 Ft vagy 100.000 Ft stb. Ezt az összeget megmondjátok és akkor olyan készüléket választanak. De lehet, hogy sikerül olyan készüléket találni, ami teljes árban TB támogatott. Ezt nem tudom megmondani.

Összességében azt javaslom, hogy ne görcsölj rá ennyire. Sokkal simábban fog minden menni, mint ahogy most elképzeled. Hidd el, meg fogsz könnyebbülni, sokkal élhetőbb lesz az életed és ki fogsz nyílni.

9. A kutyus végül is helyetted hall? ha mondjuk valaki csenget, akkor ő szól, és te követed őt a hang forrásához? vagy ez hogy működik? nem is hallottam még ilyen kutyusról, bármelyik kutya megtanítható arra, hogy helyettem halljon? bár szerencsére, ha lehet ilyet mondani, nekem ilyenre nincs szükségem. inkább zajos környezetben, társaságban és az órán veszem majd hasznát a készüléknek. egyenlőre a sok testvér miatt csak tengerimalacot tartok, de egyszer biztos szeretnék kutyust is. 
Igen, helyettem hall. Sms, csengő, nevem, főzőóra, mentő, kopogás, tűzjelző sziréna. Valamint felébreszt engem az ébresztőóra hangjára. Ha leesik valami akkor azt megkeresi, idehozza. Bárhova bevihetem, így mindig velem van. Nagy magabiztosságot ad nekem, nagyon sokat változtam általa. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése