2011. december 19., hétfő

Segítőkutya bemutató a Veres Pálné Gimiben

Ma iskolanapot tartottak a Veres Pálné  Gimiben, Juli anyukája ott tanít, így ő, Juli és Áron szervezték meg az előadást. A diákok közül csak azok jöttek el, akik jelentkeztek erre, 40-50 emberre számítottunk, de kb. 20-25-en voltak. Az Alapítvány képviseletében Viki jött Ellával, Plüsivel, Rita, Juli Prézlivel, valamint én Chilivel.

Juli kezdte az előadást, általánosságban bemutatta a KEÁ-t, történetét, átadott kutyusokat, milyen típusú segítőkutyák kiképzésével foglalkoznak stb.

Utána az alábbi filmet néztük meg:  

A filmmel sajnos egy gond van - a mi szempontunkból nem akadálymentesített. Én is most láttam először, és nagyon zavaró volt, hogy az elején feliratos (mert Scobby kutyanyelven beszél), aztán a gomb megnyomása után nem. Szóltam is Ritának, hogy jó lenne végig feliratos változatot is csinálni. Ettől függetlenül szuper a film és szerintem a lényeg mindenképpen lejön. 

Ezután következett szerény személyem... most sokkal személyesebb hangvételű előadást tartottam a SINOSZ-osnál. Viszont többször is zavarba jöttem, nem tudtam olyan választékosan kifejezni magam, mint szerettem volna. Pedig itthon tök jól átgondoltam, hogy mit is szeretnék mondani. Megmutattam, hogyan bök meg a kutya, majd egy telefoncsörgéssel a gyakorlatban is láthatták hogyan működik a jelzés, majd vezetés. Természetesen trükk most sem maradhattak el. Hát még van hova fejlődnöm, remélem majd egyszer meglesz a rutinom. Nekem már az is nagy dolog, hogy ennyi ember elé ki merek állni és beszélni magamról meg a kutyáról. 

Végezetül Viki jött, ő keveset beszélt magáról, viszont több gyakorlati dolgot mutatott be Plüsivel. Pulóver levétele, tárgyválasztás, tárgybehozatal, jutalomfalatot Viki eldobta és a kutyának oda kellett vinnie.

Én úgy éreztem, hogy nem igazán sikerült a hallgatóságot megfogni, kérdések nem voltak, gyorsan elspuriztak. Eszterrel sms-ben "beszéltünk" a bemutatóról - azt írta, hogy de igen, csak nem mutatják ki. Máshogy kell az épeket megközelíteni, mint a sérülteket.

Ja és még egy megjegyzés: szerencsére nincs nyoma a tegnapi esetnek, talán csak annyi, hogy kicsivel nyomottabb az átlagnál, többet alszik. De ez betudható a mozgalmas napoknak valamint a hidegnek is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése