2011. november 9., szerda

Kullancs és egyéb állatságok...

A hétvégét a kisállatfiziós tanfolyamon töltöttük a kutyussal. Vasárnap nagyon izgalmas, videós boncoláson vettünk részt. Nem voltam rosszul tőle, sőt kifejezetten érdekelt, teljesen más volt így látni a különböző izmok, csontok elhelyezkedését, eredését, tapadását, mint könyvből. Fantasztikus dolog a szervezet! Igazi boncolásra is szeretnék menni, ha minden igaz csütörtökön lesz is rá lehetőségem.
Továbbra is felvesszük diktafonra az elhangzott anyagot, hétfőn voltam a Korner Jeltolmács Központban, nagyon kedvesen fogadtak minket, Chili rögtön belopta magát a szívekbe... Felvették az adataimat, aláírtam egy belépési nyilatkozatot. Ezután odaadtam az eddig felvett hanganyagot az anatómiai atlaszból kifotózott, majd kinyomtatott ábrákkal egyetemben, hogy könnyebb legyen leírniuk a latin szavakat. Előre lefixáltuk a további előadások időpontjait is, ezekre már jönni fog a tolmács és a laptoppomra fogja beírni az elhangzottakat.

...

Tanulságként szeretném elmesélni az alábbi esetet, mert figyelmetlenségem miatt majdnem nagy bajt csináltam magunknak. Történt ugyanis, hogy kullancsot találtam Chili szőrében. Ez önmagában nem is lenne érdekes, inkább az előzménye és a kiszedése. Már szombaton, a füljárat alatt nem sokkal éreztem egy puha, sima valamit, tapintásra olyan volt mint a főtt borsó. Nem foglalkoztam vele, mert azt hittem, hogy zsírtól összetapadt szőrcsomó. Vasárnap este nekiláttam, hogy kifésüljem a kutya szőrét, akkor kezdtem el pontosan megkeresni. Csak tapintásra és a lábai alapján vettem észre, hogy ez bizony nem szőrcsomó, hanem kullancs - annyira egybeolvadt Chili szőrének a színével. Fogalmam sincs, hogy mióta lehetett benne és hol szedte össze, tudom, a nyakörv meg a hot spot sem csodaszer.

Na, elővettem a kullancsszedő csipeszem és ezzel próbáltam kivenni. Az elméletét tudtam, hogy meg kell fogni alul, tekerni, kihúzni. Csak mivel a gyakorlatban eddig szerencsére soha nem kellett csinálni (Bogyónak csak bolhái voltak), nem tudtam, hogy mennyire erősen kell húzni. Kétszer próbálkoztam: fogtam, majd tekertem, húztam (mint később kiderült gyengén). Ekkor lettem ideges, hogy miért nem jön, jól emlékszem-e? Mi lesz ha beletörik a fúrója? Vagy öklendezik a kullancs? Pár perc kínlódás után ott tartottam, hogy inkább menjünk az ügyeletre. Már felöltöztem amikor eszembe jutott, hogy előbb inkább beszélni kéne Barbarával (Chili kiképzője) hogy most mi van? Anyának írtam, hogy beszéljen vele, Barbara meg elmondta, hogy fogjam meg a kullancsot a szájánál, tekerjem és közbe húzzam erősen kifele. Aztán kitaláltam, hogy beszéljünk Ritával, hogy nem-e mehetnénk hozzá, mert ő a közelben lakik. De ő is csak erősködött, hogy meg tudom csinálni, ki kell jönnie, erősen kell húzni. Jó, akkor próbáljuk meg újra. Megfogtam a speciális csipesszel, tekertem-tekertem, húztam-húztam - aztán egyszercsak kijött. Tényleg erősen kell húzni, szinte tépni.

Chili egy tündér volt, teljesen nyugodtan tűrte a bénázásomat.

A kullancs egyben és élve jött ki, beraktam egy gyufás dobozba és abban még élénken mászkált.



A helyét Betadinnal bekentem és reménykedem, hogy ennyivel megúsztuk. Lyme ellen oltva van, babesia jöhet még szóba. Ennek egyenlőre nyoma sincs, hangulata, étvágya, vizelete teljesen normális. A csípés helye picit még pirosas, egy kicsi bors (nem borsó!) nagyságú göb-szerűség van ott. Szerencsére azóta nem lett nagyobb sem a folt, sem a göb.
 
...
 
Hétfőn vettem egy felnőtt, városi rollert, először az éjféli, nyugis sétánál próbáltam/próbáltuk ki. Elővigyázatosságból Chilire felteszem a láthatósági mellényt, még a járműre kéne egy lámpát beszerezni. Szerintem a kutyának is nagyon tetszik, valószínűleg azért, mert végre ezzel az ő vérmérsékletéhez igazodó sebességgel tudunk haladni. Nekem meg a változatosság, néha jó (és kell is) átmenni gyerekbe. A járdakövezési divat miatt nem tudunk száguldozni, de mégis futnia kell ahhoz, hogy tartsa velem az iramot. Az agility edzés részeként is kiváló. Még a pórázzal kísérletezek, egyik este az 1.2 métereset fogtam a kezemben/kormányon, másik alkalommal meg átvetettem a vállamon a kiképző pórázt. Ez utóbbi azért jó, mert stabilan fogja a kutyát is, meg engem is, hátránya, hogy ha Chili kiugorna valamiért és épp nem figyelek, akkor mindketten borulunk. Ha tovább hűl a levegő és jegesedni kezd a járda, akkor sajnos el kell tennünk tavaszig.

...
 
Egyik kereszteződésnél álltunk teljes menetfelszerelésben (értsd KEA hámmal) amikor megszólított egy férfi:
- Ő terápiás kutya? 
- Nem, hangjelző. 
- És neked segít igaz? - a hallóka felé int a fejével.
- Igen. 
- Azt hittem terápiás, olyan jó a szőrét simogatni, hogy viszed az idősekhez.
- Valóban, sokan azt hiszik, hogy terápiás kutyus, sőt, többen is megkérdezték már, hogy tapintásra is ugyanolyan-e mint a plüssnek.
- Látom klikkerezel. És ugyanúgy kap kaját, meg minden?
- Igen.
- Nekem papagájom van és őt klikkerezem. Az nagyon jó, hogy van ilyen. Nagyon örülök neki, hogy ilyen is létezik.

Látszott rajta, hogy őszintén örült a ténynek, hogy létezik hallókutya is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése