2011. október 27., csütörtök

Vizuális indulásjelző berendezések

Egy blogbejegyzés kapcsán ma szereztem egyértelmű bizonyosságot arról, hogy mik is azok a villogó lámpák a 3-as metró kocsijaiban. Azt levettem, hogy az ajtó csukódását jelezné - már ha rendesen  működne. Csak egy idegesítő újdonságnak tartottam. Mostmár tudom, hogy eme szerkezetek "vizuális indulásjelző berendezések" siketek számára, ez lenne az akadálymentesítés megvalósítása. A probléma az, hogy egyik kocsiban villog, a másikban nem, ennél rosszabb, hogy ugyanazon kocsin belül egyik ajtónál villog, a másiknál meg nem. Így honnan tudjam, hogy melyik jelzés a jó? Rossz helyen van, ha felfelé nézek, akkor orra esek. Najó, ez kicsit túlzás, de próbáld ki...
Ha normálisan működne, akkor sem gondolom, hogy különösebben hasznos.

A hallóktól kérdezem, hogy nekik miben segít a hangjelző szignál? Mennyire figyeltek rá? 

Nekem az a "taktikám", hogy ha akkor érek a metróhoz, amikor már a megállóban áll, akkor megfigyelem az embereket. Ha még nyugodtan igyekeznek befelé, akkor még én is beférek, de ha már senki nem száll be, illetve sokan nyomorognak az ajtó környékén, akkor inkább megvárom a következőt. Kiszállásnál ahogy már fentebb is írtam igyekszem két megálló között félúton az ajtóhoz furakodni, illetve megyek a tömeggel. 
Ha sietek, akkor nincs idő fényeket nézni, vagy legalább működjön pontoson és látszódjon!

Ha meg a kutyával közlekedek, akkor különösen odafigyelek a biztonságunkra. Nem ugrálok ki-be vakmerően, ráadásul Chili közepes termete miatt az emberekre (cipőkre) is nagyon oda kell figyelni, mert szinte sosem néznek a lábuk elé. Ha nagyon sokan vagyunk, akkor inkább ölbe veszem, nehogy rátapossanak.  Amúgy meg szinte végig a kutyát figyelem. Helyet 6 hónap alatt csak egy alkalommal adtak át, ez ugyan nem zavar, de az igen, hogy ha kérem nem állnak odébb, hanem még lökdösődnek. Kedvenc helyünk az ajtóval szembeni zárt ajtó, oda szoktam lefektetni a kutyust, én meg az ajtónak dőlök. Chili mostanra megtanulta azt is, hogy hol szoktunk gyakran leszállni, mert az azt megelőző megállónál magától feláll.


BKV közleménye, forrás: bkv.hu

2011. június 20-án a 3-as metró vonalán megkezdjük a metrókocsikba az esélyegyenlőség biztosítása érdekében beépített vizuális indításjelző berendezések tesztelését. Az ajtózáródásra figyelmeztető fényjelzés révén a be- és kiszállás még biztonságosabbá válhat.

A közel egy hónapos tesztüzem során június 30-ig folyamatosan, a vonalon közlekedő valamennyi kocsiban beüzemeljük a jelzőkészülékeket (összesen 1944 db-ot), így a járművekre történő be- és kiszállás még biztonságosabbá válhat.
A vizuális indításjelzők az M3 metróvonal járműveinek utastéri ajtói fölött találhatók. Kívülről és belülről egyaránt láthatóak, működésük során borostyánsárga színű villogó fénycsíkkal előjelzik az ajtózárási szándékot. A lámpák az ajtózáródásra figyelmeztető hangjelzéssel egyidejűleg kezdenek el villogni és mindaddig fényjelzést adnak, amíg a szerelvény valamennyi ajtaja be nem záródott.
A Budapesti Közlekedési Központ és a BKV törekszik a közlekedési esélyegyenlőség megvalósítására, ezért az elmúlt időszakban több utasbarát lépéssel találkozhattak járatainkon. Korábban például korszerű ajtózáródási rendszert vezettünk be egyes villamosokon, majd a Millenniumi Földalatti Vasút járműveit láttuk el új típusú fény- és hangjelzéssel.
A tesztüzem 2011. július 17-ig tart, amely alatt folyamatosan értékeljük a tapasztalatokat és véglegesítjük a jelzőrendszer beállítását. Reméljük, hogy ezzel a fejlesztésünkkel is hozzájárulhatunk a közlekedési esélyegyenlőség hangsúlyozásához.

1 megjegyzés:

Butcher's Pet Care Hungary írta...

Szia! Szeretnék ajánlani egy pályázatot: on.fb.me/butchers_bloggerpalyazat Egy havi kutyaeledelt lehet nyerni. Üdv, a Butcher's Pet Care Csapata

Megjegyzés küldése