2011. október 18., kedd

Jászfényszaru környéki séta

Útban Miskolc felé Apukámnak volt egy kis elintéznivalója Jászfényszaru környékén, ezért kirakott minket a két falu között elhelyezkedő mezős, részen és ott bolyongtunk egy jó másfél órát. Chili és én  is nagyon élveztem, hiszen városi lakosként ritkán van lehetőség ilyen területen bóklászni, a kutyának meg ennyi idegen szaggal (egér és egyéb vadállatok), furcsa tárggyal (elhagyatott bódé, madárijesztő, traktor), hanggal találkozni.




Chili általában a szemét használja az orra helyett (már egy ideje dolgozok rajta, hogy rájöjjön orra is van ám), ezért kihasználva a helyszín adottságait (egy tucat üreget láttam, ahova mezei egerek szoktak bevackolni) és a korábban belerakott szimat, keresd! vezényszóval elkezdtük keresni az egereket. Póráz nélkül, szabadon, nem volt semmi komoly elvárásom, mivel nem is tanítottam nyomkövetésre, csak szagazonosításra (3-4 cipőből kiválasztani a minta párját). Szimatkatlanként az üreget "használtam", innen nagyjából végig lent volt az orra, majd egyszercsak látom, hogy megáll, és lefelé néz valamit. Odamentem és látom, hogy egy halott egérke. Valószínűleg a gazdák méreggel irtják őket, mert összesen hármat találtunk a bejárt terület különböző részein.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése