2011. október 17., hétfő

Egy boldog kutya fárasztó napja...

Mivel ma is nagyon szép idő volt, ezért fogtuk a cókmókunkat és meglátogattuk Margitot, a szigetet. Útközben viszonylag kevés járókelővel és kutyás párossal találkoztunk, ezért a szokásosnál valamivel nyugodtabb sétánk volt, így bőven volt lehetőségem különböző módszerekkel kísérletezni, hatásukat megfigyelni problémás helyzetekben (pl. találkozás idegen kutyákkal).
Talán már írtam róla, hogy egy ideje bevezettem a laza szabályt. Mivel olyan helyen lakunk, ahol nem tudom póráz nélkül sétáltatni, de Chili láthatóan nagyon "beszorul"a lábnál követésbe, ezért mintegy feloldásként találtam ki a laza-t. Ez azt jelenti, hogy a póráz teljes hosszán, bárhol (elől, hátul, bármelyik oldalon) jöhet, csak laza legyen a póráz. Ha megfeszülne, akkor egy határozott mozdulattal megfordulok és egy pár lépést teszek az ellenkező irányba. Tehát általában "lazán" közlekedünk, de nagyobb tömegben, szűk járdán, minden kereszteződésnél visszaveszem lábhoz. Ha pedig olyan helyre érünk, ahol végre le lehet venni a pórázt, akkor jön a nézz rám, mehetsz
Van egy újabb az ajtóknál, kapuknál is... Ajtót/kaput kinyitom, átmegyek, kicsit szétnézek, addig a kutya áll, majd a jöhetsz vezényszóra jöhet ő is. Mindkettőt sajnálom, hogy nem csináltuk hamarabb, sok problémát megelőzhettünk volna, de jobb később mint soha.

A sétánál még egy módosítással kísérletezem: a kiképző pórázt átvetem a vállamon, egyik végét a középső karikába csatolom, a másikat meg a kutya nyakörvéhez. Így a póráz hossza állandó, stabilabb, szabad kezeimet meg zsebre vághatom melegedni... A fentebb leírt fordulás is hatásosabb, mert csípőből történik. Ennek az a hátránya, hogy így viszonylag rövid a póráztávolság, inkább lábnál követésre jobb. Ugyanerre a másik variáció, hogy nem a vállamon vetem át, hanem a derekamra kötöm. Így meg kicsit sokat csúszkál, de a távolság legalább ideális, főleg a lazához. Gondolkozom canicross öv+póráz beszerzésén. Van valakinek tapasztalata ezzel csak sétához, túrázáshoz? Futáshoz nem használnám.
Ha már a felszereléseknél tartunk mi a véleményetek a kutyacipőről (mint pl. a Ruff Wear Barki'n Boots Grip Trex)? Ma a szigeten az alsó, hullámtörőn vagy min sétáltunk, mert a teljes kört akartam megtenni. Egy idő után észrevettem, hogy nagyon koptatja a talpát, annyira sima lett, hogy megijedtem, hogy még a végén teljesen lehozza, így inkább felmentünk.

Rengeteget labdáztunk, frizbiztünk. Végre valamelyest fejlődött dobási technikám (frizbi) , bár sajnos többnyire még mindig könyökből és nem csuklóból dobom el. Soha nem tanultam, mert nem is érdekelt, most meg gyakorolnék, de sajna nagyon kevés helyen lehet. Megszeretni továbbra se sikerült... Ráadásul csak egy korongunk van.  De a legfontosabb, hogy a kutya élvezze és ezért igyekszek mindent megtenni.
A 12 km-es séta utolsó pár száz méterét már elég nyűgösen tettük meg, hazaérve mindketten rögtön ledobtuk magunkat és aludtunk egy sort, a jó levegő, a mozgás alaposan kiszívott minket. Pontosabban Chili azóta is alszik, csak jelzéskor meg vacsorára ébredt fel...

Bocsánat a képek minőségéért, telefonnal készültek.

3 megjegyzés:

Pöttyösök írta...

Én is gyakran átvetem Marcipán pórázát a vállamon, mert vele nagyon kényelmesen lehet így sétálni. Zöldbe érve sajnos rövid lesz a póráz, ezért kézbe veszem, de ha lehet, elengedem a kutyát felfedezni :)

Szerintem nemcsak túrázáshoz hasznos a jó minőségű cipő, hanem hosszabb téli városi sétához is, amikor agyonsózzák az utcákat. Legalábbis itt Pécsett annyit sóznak a környéken, hogy a krém hamar lekopik a lábukról :(

Márti írta...

már sokszor akartam írni, hogy nagyon tetszik Chili új frizurája! nagyon fiús :)

a kutyacipő jó ötlet, durva talajon és sózott úton is. kutyája válogatja, mire érzékeny, de Borcsa minden jel nélkül viselt két lábvágást is (egy talp és egy az ujjak között, varrni kellett) míg a sózott úton popcornként ugrál és satufék...
cipőre fel :)

frizbit tudsz venni Bp-en, 1000-1500 körül vannak a simák és inygenes edzés is van péntekenként a Strázsában.

Névtelen írta...

szerintem is jo ötlet a kutyacipö,igaz,h a kutyák ősei vadonbol jöttek,de ott nem sozták az utakat. a só meg mar.. nem veszitesz vele.

Megjegyzés küldése