2011. szeptember 30., péntek

Nem vagyok bűnöző!

Vasárnap a pályáról jöttünk hazafelé, amikor a nagy melegben megszomjaztam. Ezért gondoltam, hogy beugrom a Móricz körtér a sarkán levő Sparba. A kutyán rajta volt a hám, halti. A boltba belépve két őr közül az egyik rögtön odajött, hogy kutyával nem lehet bejönni, már épp válaszolni akartam, amikor meglátta a vöröskeresztet s rögtön visszakozni kezdett. Arrébb ment, de ettől fogva árgus szemmel figyelték, hogy mit csinálunk. Chilivel semmi gond nem volt, nem zavartatta magát az orra előtt levő kenyerektől sem, még csak oda sem szagolt, míg én a pékáruk közül válogattam. (A piacon úgy sétál vagy áll a húspultok előtt, mintha semmi csábító nem lenne ott.) Miután megvettem amiket szerettem volna, a pénztár közelében rámszólt, pontosabban rámordibált egy vásárló, hogy "héé, hölgyem, ide kutyát nem lehet behozni!". Erre a biztonságiak egyike mellém állt és addig le nem szállt rólam, míg nem fizettem. De ezt úgy kell elképzelni, hogy végig a kezemet meg a kosarat figyelte. Mint aki csak arra vár, hogy valahol végre hibázzak. Hát szegény nem járt jól, mert szépen kifizettem a termékeket, a kutya is csak türelmesen várta, hogy végezzünk.

És most jön a poén! Míg annak a viszonylag kis üzletnek mind a 4 biztonsági őre velünk volt elfoglalva, addig egy szakadt, régen tisztálkodott hajléktalan lopott!! Az egyik eladó vette észre, ő mondta az engem követő őrnek, hogy üríttesse ki a zsebeit, mert ő látta, hogy elemelt valamit. És tényleg, egy 20 dekás füstölt sajt volt nála.

Na, akkor most kire is kellett volna jobban figyelni?!

Nagyon kellemetlen, megalázó érzés volt.

Eddig is voltak gondjaink a biztonsági őrökkel, de ennyire még soha nem szálltak ránk. Nem véletlenül mindig hordom magamnál az igazolványt és a törvényt, hogy elő tudjam venni, amikor nekiállnak akadékoskodni.


3 megjegyzés:

Márti írta...

erre nem nagyon lehet mit írni...átélni gondolom nagyon rossz volt, mert milyen már az, hogy neked az átlagnál jobban képzett és jobban gondozott kutyád van, mégis az ilyen szituációkban azt éreztetik, hogy a többi embernél kevesebb vagy rosszabb vagy.

az összefüggést nem értem, hogy miért lopnál?

érthetetlen, én egy kis faluban lakom Ausztriában(3500 fő) és tegnap éppen a Raiffeissen bankban volt kutya.

Ysani írta...

Tényleg nagyon megalázó volt, a környezetemben mindenki akinek elmeséltem teljesen ledöbbent. Nem baj, majd legközelebb csak azért is bemegyek...:) Hát még ha megjelennénk 2-3 segítőkutyás ismerőssel...

Pöttyösök írta...

Az biztos, hogy nagyot néznének, és elővetetnék Veletek a papírokat..
Amikor Olaszországban éltem évekkel ezelőtt, a helyi bankban és sportáruházban is kifejezetten örültek a kutyáknak, néha még kekszet is adtak nekik :)

Szomorú, hogy ennyire el vagyunk maradva, különösen az emberek fejében. Bár a nagyokos rétegtől valószínűleg akkor is csak annyira telne, hogy "a kutya nem menjen a bótba", ha sokkal több segítőkutya lenne az országban :((

Megjegyzés küldése