2011. szeptember 15., csütörtök

Készülődés...

Nem is meséltem még, hogy szombaton lesz életem első bemutatója Chilivel... A Vas megyei SINOSZ képviseletében Lajos Andrea meghívott, hogy vegyünk részt a kutyussal a Siketek Világnapja alkalmából rendezett családi napon. A cél a hallókutyák népszerűsítése, bemutatni, hogy miben és hogyan segítenek. Nagyon izgulok (ami hátrány, mert ez a kutyára is kihat), mert még nincs tapasztalatom ebben (a kutyának viszont nem ez lesz az első). Nem tudom, hogy a jelzések hogyan fognak neki menni egy számára teljesen ismeretlen, hangos, mozgalmas helyen, hiába stabilak. Ráadásul vannak bizonyos jelzések, melyek szituációhoz kötöttek - a kezdetektől fogva így gyakoroltuk -  ilyen pl. az ébresztőóra vagy a főzőóra, így ezeket lehetetlen pontosan modellezni egy művelődési házban. Mindezt meg is írtam Andreának, illetve emiatt kértem, hogy ha lehet nem szeretnék színpadon szerepelni, hanem egy csendes helyen. Ha minden igaz, akkor biztosítanak egy külön termet vagy a folyosón egy csendes részt ahol be tudjuk mutatni a tudományunkat, illetve az érdeklődők kérdéseire válaszolni.

Nem készítettem pontos koreográfiát, csak vázlatot, mert a sorrend amúgy is Chili hangulatától, munkakedvétől, környezettől stb. függ. Úgy gondoltam, hogy bemelegítésképpen azzal kezdem ami tuti biztosan megy, hogy ezzel is növeljem az önbizalmunkat... Valami ilyenre gondoltam: egy-két jópofa trükk, hallókás doboz megkeresése, majd egy pár jelzés, végül ismét néhány trükk.

Nagyon izgalmas feladat felépíteni egy "műsort", ugyanakkor marha nehéz, mert annyi minden befolyásolhatja a bemutató sikerét. Biztos vagyok benne, hogy improvizálni is fogunk... Szerintem ebből a szempontból a mozgássérült-segítő bemutatók valamivel könnyebbek, mert ott minden vezényszót a gazdi mond, van lehetőség a rásegítésre vagy észrevétlenül kihozni az adott szituációból, ha elakad. Itt ugye ezt nem lehet megtenni, mert pont az a lényeg, hogy minden esetben a kutyus kezdeményez.
Majd drukkoljatok, hogy minden simán menjen!


Siketek Világnapja és Családi Nap
2011. szeptember 17. (szombat)

14:00-14:05 Megnyitó
14:05-14:15 SINOSZ Vas Megyei Szervezet bemutatása
14:15-14:30 Bolyai János Gyakorló iskola 2/a osztály bemutatója mondókák jelnyelven
14:30-15:00 Terápiás kutyabemutató (NEKA)
15:00-15:15 Bolyai János Gyakorló iskola 2/b osztály bemutatója mondókák jelnyelven
15:15-15:45 Shamila Isis Gyöngyei hastánc bemutató
15:45-16:00 SINOSZ Veszprémi tagok előadásában ének jelnyelven
16:00-16:15 Néptánc Szökős Együttes
16:15-16:30 Ergo Sum vers jelnyelven
16:30-16:45 Néptánc Szökős Együttes
16:45-17:00 Ergo Sum vers jelnyelven
17:00-17:30 Roll Dance kerekes székes bemutató

2 megjegyzés:

Márti írta...

drukkolok és ne izgulj :)

Pöttyösök írta...

Izgalmasan hangzik, ügyesek vagytok, menni fog!

Megjegyzés küldése