2011. május 5., csütörtök

Chili hatodik napja + Fájdalmas illeszték mintavétel folytatása

Reggel láthatóan jó hangulatban ébredt fel Chili és szerencsére ez egész nap kitartott, így utólag látva valóban a tegnapi nap lehetett a mélypont és egyben fordulópont, mert más volt a viselkedése, jobban figyelt rám, érzelmi téren is elkezdett jobban kötődni, hozzámdörgőlődni stb. Mára az volt a kérés, hogy tartsunk pihenőnapot, ne csináljunk semmit. Be kell vallanom, elég uncsi nap volt ez így...

13 órára kellett ma mennem az illesztékért, ezért 1 órával előtte levittem, itthon aztán bezártam a ketrecbe egy kisebb műcsont meg egy fogtisztító rúd társaságában. Igyekeztem nem zajt csapva, nyugodtan, csendben távozni.

Időben odaértem a múltkori "rettenet" helyére, ahol meglepődve láttam a bejárati ajtón egy matricát, miszerint "bejöhetnek a mozgássérült-segítő kutyák" vagy valami ilyesmi. Legközelebb majd elviszem Chilit, hogy boldogítsa őket is.. Szokás szerint megint sokat kellett várni, míg hívtak. Elég morcosan mentem az audiológus után, aki egy másik hölgy volt, nem az akinél múltkor voltam. Elsoroltam, hogy milyen rosszul sikerült, hogy két hétig fájt a fülem és hogy csalódott vagyok. Meg volt lepődve, de nagyon kedvesen bocsánatot kért és megadta a nevét, hogy akkor ezentúl őt keressem. Mondtam, hogy ha baj van az illesztékkel, akkor úgyis visszamegyek. Az illeszték nem sikerült túl jól, nagyon hosszú lett, az eddigiektől eltérő a formája is, nehezen tudom berakni és túlságosan telített érzésem van. A hölgynek is mondtam, hogy nem kényelmes, de adok neki egy pár napot, aztán jövőhét elején kérek újabb időpontot, ha nem tudom megszokni. Annak viszont örülök, hogy vége az állandó sípolásnak. (Most is kivettem, mert csak zavar.)

Rákérdezett a készülékemre is, hogy mivel 7 éves, azaz lejárt a kihordási ideje, ezért TB támogatással kérhetek újat (a felét fizeti az állam). Első de!: a támogatás csak akkor jár, ha lejárt a 7 év és még jó a készülék, ha lejárt a 7 év és elromlik, akkor nem lehet felhasználni, azaz akkor a készülék teljes árát kell kifizetni, ami az én esetemben  385 000 Ft. Érti ezt valaki?! Miért kéne nekem most cserélni készüléket, ha egyszer ez jól működik? Második de! : a támogatott készülékek listájában nincs benne mindegyik, amelyik még ezeknél is jobb - mondjuk most a Phonak Ambra a cég csúcsmodellje - ezeket csak rendelésre hozzák be Magyarországra és a készülék árának a felét letétbe kell helyezni.

Egy igazolás miatt kértem hallásvizsgálatot is, ami lényegében egy nagyon kicsi romlást mutatott.

Hazaérve Chili felülve várta, hogy kiengedjem, nyugodtan bennmaradt, kértem egy pár feladatot, kicsit izgatottan, fegyelmetlenül (boldogan), de mindent megcsinált. Szerintem nem volt semmi baj.

Általánosságban véve a mai napról: ma már eljutottunk a sétánál oda, hogy a húzás amiatt van, hogy nem vagyok hozzá képest elég tempós, azaz előreszalad. Amikor felveszem a ritmusát, még jobban begyorsít... Magamhoz képest sokkal gyorsabb vagyok, de ez úgy látszik neki kevés. Még mindig nagyon-nagyon sok korrigálásból, megállásból áll egy séta, szeretnék eljutni oda, hogy nem őt kell állandóan nézni..

Ha más kutyákkal találkozunk, akkor még mindig ki akar ugrani, de már nagyon sokat fejlődött. Kicsit zavar, hogy  a másik kutyás jelenlétében többször is jó nagyokat kell ahhoz rántani, "elhúzni", meg ültetni, fektetni hogy észhez térjen, minket bámulnak, nem értik, hogy miért csináljuk. A nagy rántás után, amikor úgy ahogy ott marad, de még mindig a kutyát nézi, ahogy Márta javasolta, ültetem, fektetem 2x-3x is, de ez is csak pórázrántással megy, nem pedig azért, mert figyel rám. Ettől függetlenül nagyságrendekkel jobb.

Reggel labdáztunk a futtatóban, fektettem miután ideadta a labdát. Ennek eredményeként már nem kap a kezemhez, de azért meredten figyeli a labdát, néha még bepróbálkozna. Engedelmességit is csináltunk, ma megint nagyon szépen ment. (Hazajőve olvastam az üzit, hogy ne csináljunk semmit.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése