2011. április 19., kedd

Fájdalmas illeszték mintavétel...

Ma fél kettőre kellett a Dob utcában található hallókészülék szalonba mennem új illeszték készítése miatt, mert a mostani elért, emiatt sokat sípol a készülékem. A metróban történt tűzeset miatt késtem 15 percet. (Jellemző a hazai viszonyokra, hogy a metrókijáratnál az ellenőrök nem tájékoztattak senkit, nagy nyugodtan hagyták, hogy az emberek fölöslegesen lyukasszák ki a drága jegyüket. Aztán amikor a szerencsétlenek rájöttek, hogy nem jön a metró, mehettek keresni a metrópótlót.)
A szalonban a recepción bejelentkeztem, aztán 1 azaz 1 órát vártam mire végre odajött hozzám az audiológus, hogy menjek utána. Ez idő alatt volt időm alaposan megfigyelni az üzletben dolgozókat, és a várakozó ügyfeleket. Az egyik ott dolgozó hölgy nagyon ellenszenves volt, nagyképűen fel-alá járkált, a tekintete annyira kellemetlen volt, lenéző, látszott rajta, hogy utálja a munkáját. Azt éreztette, hogy szégyellnem kéne magam, amiért itt vagyok. Még szerencse, hogy nem hozzá kerültem. 
Mivel a régi munkaerő nagy része elment, ezért én is új audiológust kaptam. A hölgy behívott a szobájába, be sem mutatkozott, de rögtön letegezett.

Közel 30 év alatt még ilyen sz@r mintavételem soha nem volt.
A hölgy belenézett a fülembe, majd jól ledugta az illeszték mintavételekor használt kis szivacsdarabot, melyhez egy cérnafonál van erősítve. Nagyon mélyre, nagyon közel a dobhártyához. Ameddig általában le szokták tolni, akkor megkérdezte, hogy jó helyen van-e? Én meg mondtam, hogy jó, erre még tovább tolja.. talán a biztonság kedvéért?? Meg egyáltalán minek kérdezi, hogy jó-e így? Na aztán összekeverte a kétkomponensű plasztikanyagot, majd adagolófecskendővel belenyomta a fülembe (addig nyomják, míg teljesen ki nem tölti a területet). Nagyon fájt, hiszen a szokottnál jóval mélyebbre ment a massza. 
Aztán jött az újabb tortúra, kb 5 perc helyet 2 percig várt és erőlködve húzta ki a mintát. Szerintem kicsit meg is sérült, de úgy voltam vele, hogy csak legyünk végre túl ezen. 
Nagy csoda lesz, ha ezek után sikerül egy jó illesztéket csinálnia a technikusnak.. ha nem, akkor tuti, hogy nem itt fogom újracsináltatni. (A mintából laboratóriumban kidolgozás után negatív forma készül. Ebbe öntik az illesztékanyagok valamelyikét - kemény és lágy akrilát, puha szilikon, polietilén, testmelegre lágyuló műanyag. Fénypolimerizációs technológiával készül az egyéni illeszték, amely kis csiszolás, polírozás és lakkozás után kész is.)
Május 3-án kell visszamennem érte, addigra már nálam lesz Chili. Azt még nem tudom, hogy vele megyek el, vagy addig marad itthon. Annyira unszimpatikus ez a társaság, hogy nem nézem ki belőlük, hogy örülnének ha beállítanék egy kutyával, még akkor is ha jogom van rá, hogy bevigyem.

Amúgy azóta is fáj a fülem, nyilal, ami egyértelmű jele annak, hogy a dobhártya kicsit megsérült. Ki is vettem a készüléket, pihentetem a fülem.

5 éve járok ide, eddig egy megbízható helynek tartottam, amit nyugodt szívvel ajánlottam másoknak is, de amióta kicserélődött a munkaerő, úgy látom új hely után kell nézni..

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Boldog lennék ha csak ez a hely lenne ilyen. Mintha a többiek ide járnának 'tanulni'.....
Szerintem ez már szomorú világ.

Ysani írta...

Teljesen egyetértek, lassan ott tartunk, hogy egy jó illeszték is luxusnak fog számítani. Pedig nagyon sok múlik az illesztéken, nélküle nem lesz jó hangminőség.

Megjegyzés küldése