2011. március 18., péntek

Csokikirálynő

Apuval beszélgettem az ebédlőben amikor egyszer csak megjelent Bogyó, a szája körül, a pofáján vastag csokiréteggel.. Esküszöm, mintha vigyorgott is volna, hogy na túljártam az eszeden! Rögtön a kanapéhoz szaladtam, a pléden megolvadt csokimaradványok, széttépett alupapír. Szerintem úgy a tábla negyedét (vagy többet) ehette meg a fóliával együtt. Természetesen a fényképezőgép aksijának is most kell lemerülnie, hogy még véletlenül se tudjam megörökíteni azt a kaján csoki-vigyort a képén.

Most persze fáj a hasa, nyugtalan, jön-megy a lakásban, hol a puffján, hol a kövön fekszik, közben pedig sok vizet iszik. Remélem nem lesz bélelzáródása, hanem gond nélkül átmegy rajta. Sajnos az amúgy sem túl jó állapotban levő máját biztosan meg fogja terhelni.

Mea culpa, az én hibám volt, mert mielőtt Apa megjött a kanapén ülve néztem a tévét, közben pedig nagy élvezettel majszolgattam az ajándékba kapott csokit. Mivel úgy volt, hogy csak köszön, aztán megy is, így nem tettem az asztalra. Meg kell hagyni Bogyónak remek ízlése van, ugyanis ez 75%-os kakaótartalmú, naranccsal töltött finomság volt.

Drukkoljatok!

Fejlemények (egy órával később): egy jóideje ideje megnyugodott, alszik. Volt pisi, kaki. Utánaolvastam a csokoládémérgezés tüneteinek, írtam e-mailt az állatorvosunknak, azt hiszem éjszaka nem fogok aludni, hanem szemmel tartom a kisöreget.

Csokoládémérgezés tünetei kutyáknál:

A kutyák csokoládémérgezési tünetei általában egy nap elteltével, de nem ritkán már néhány órával a fogyasztás után jelentkeznek. Leggyakoribb tünetek a hányás, hasmenés, a has nyomásérzékenysége, szomjúság, izgatottság, szapora szívverés, nyálzás. A csokoládéban található koffein - az emberhez hasonlóan - a kutyáknál is a központi idegrendszerre hat: fokozza a szívműködést, anyagcserét, légzést. Súlyos teobromin- vagy koffeinmérgezés izomgyengeséget, szívritmus-zavarokat, veseelégtelenséget okozhat, amely tünetek később rángógörcsökben és a vérkeringés összeomlásában nyilvánulhatnak meg. Az elhullás ilyen esetben 24 órán belül bekövetkezhet.

Forrás: Háziállat Magazin

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése