2011. február 2., szerda

Rövid mese arról, hogy mit kell venni Chilinek...

k. sz. (azaz kutya számítás szerint) 2011. februárján Őfelsége Bogyó Királykisasszony már  13. éve uralta (egyedül) a hatalmas Zsé Palotát, midőn váratlanul megjelent őfelsége Chili Király hírnöke. Őfelsége Bogyó Királykisasszony lélegzetvisszafojtva, elpirult orcával hallgatta a hírnök beszámolóját, mely szerint hamarosan visszatér hírszerzési kiképzéséből őfelsége Chili Király.
A király hírnöke útján titokban megüzente nékem, hogy ízibe készítsem elő legkedvesebb baldachinos ágyát, szórjam meg friss csontokkal és a legfinomabb, legkiválóbb étkek roskadásik álljanak a kamrában, különben megfoszt a kezeimtől. Én, az egyszemélyes szolganép nagyon megijedtem a hír hallatára, fejemet vesztve fel-alá futkostam a Palotában, remélve, hogy ettől megoldódnak a dolgok. Végül arra a megállapításra jutottam, hogy mégiscsak nekem kell ellenőrizni a készleteinket. Jaj szegény fejemnek! Felkerestem hát Mágikus Varázslónkat, hogy gyorsan, csináljon valamit! Mágikus átnézte a mágikus költségvetését, majd a kezembe nyomott egy listát a hozzávalókkal. Hosszú szakállával karon fogott és elmagyarázta, hogy olcsóbban jön ki, ha én megveszem a sarki Lecsóban, ő pedig elszámolja. Beszélt még nekem a bűvészadókról, bűvészi válságról, a bűvésztudomány mágikus hiányáról... de én csak arra tudtam gondolni, hogy bárcsak valahogy belerepülhetnék a Lecsóba...  Lehunytam a szemem, s egy nagyot sóhajtottam. Mikor kinyitottam meglepődve fedeztem fel, hogy épp a Lecsó közepén vagyok!

Megnéztem a listát, amit Mágikus adott, ezek szerepeltek rajta:
- póráz, nyakörv
- itatótál
- etetőtál
- alátét
- fekhely
- játék, rágcsálnivaló
- kutyakaja
- törülköző
- pléd

Én, az egyszemélyes szolganép, világéletemben azt hittem, hogy csak paprikát, paradicsomot, kolbászt meg néha rizst lehet kapni a Lecsóban. Erre meg kiderül, hogy olyan különös dolgokat is, mint a kutyakaja. Vajon mi lehet az?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése