2010. december 16., csütörtök

Márta megfigyeli Bogyót

A megfelelő kutya kiválasztásának következő állomásaként Márta kérte, hogy szeretné a lakásomban megfigyelni Bogyót, hogy hogyan jelez. A megfigyelésen Anyukám is jelen volt.

Én mai napig is teljes kudarcnak tartom a találkozót, mert Bogyó elég ingerült, izgatott volt. Nem igazán mutatta meg, hogy mit tud, hanem izgalmában idegesen ugatott pl. a telefoncsörgésre. Márta jó 1 óra után elmondta, hogy Bogyó nem jelez, hanem minden zaj és hang felzaklatja és ezért ugat és én ezt tanultam meg összekötni egy bizonyos dologgal. Nehéz volt elfogadni Márta vélekedését, mert tudom, hogy régebben milyen szépen dolgozott, nyugodtan, hang nélkül jelzett s ritkán még most is mutat ebből valamit. Nem minden hangot jelzett, csak telefon, csengő, ébresztő és konyhai óra. Az idegen hangokra felfigyelt, de nem jelzett nekem. Nyilván idővel mi is összecsiszolódtunk, illetve ahogy egyre gyakoribbá, erősebbé váltak a fájdalmai úgy hagyta el a régi szokásait, melyek egykor oly sokat segítettek nekem. 
Azt sajnálom, hogy nem tettem meg azt ami pedig régóta eszemben volt: kamerával felvenni a megmozdulásait.

Márta eddig név nélkül beszélt a leendő kutyusról, de ekkor már konkrétan Chilit emlegette. Azt is megbeszéltük, hogy a két kutyusnak mindenképp találkoznia kell, először valami semleges helyen, aztán a lakásomban. A szavaiból úgy vettem ki, hogy januárban elkezdünk dolgozni Chilivel.

A találkozó iránt érzett csalódottságomat idővel überelte az idegességem. Eleinte úgy tűnt, hogy hosszú idő, mire kapok egy kutyust, a kutya-gazda párosítón részt vevő kutyákra már biztos vannak más jelöltek.. aztán ahogy egyre biztosabbá kezdett válni, hogy lesz egy másik kutyám, úgy kezdtek el gyarapodni bennem a kérdések. Bogyó elviselne-e egy olyan új társat, aki nagyobb, erősebb, gyorsabb nála? Nem érezné úgy, hogy már nem szeretem, lecserélem? Bogyó egészségi állapotára hogyan hatna az új kutyus? Nem kellett volna megvárni, míg Bogyi elmegy? Nem lesz Bogyó féltékeny? Hogy fognak kijönni egymással, míg nem vagyok itthon? - és még sorolhatnám.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése